ABAS oferă o evaluare comprehensivă, bazată pe norme culese cu grijă, a abilităților adaptative ale persoanelor. „Funcționarea adaptivă” se referă la eficiența unui copil în domenii precum abilitățile sociale, comunicarea și abilitățile de viață de zi cu zi. Testele de funcționare adaptativă măsoară cât de bine un copil îndeplinește standardele de independență personală și responsabilitate socială așteptate în stadiul său de dezvoltare.
Acest instrument are o arie largă de utilizare și evaluează cele zece arii de deprinderi adaptative specificate de Manualul de Diagnostic a tulburarilor Mintale, Editia a Patra Revizuita (DSM-IV-TR). Instrumentul este folosit ca standard în evaluarea și poate fi folosit pentru: a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât și capacitatea acesteia de a trăi independent; diagnosticarea și clarificarea anumitor dizabilității sau tulburări, identificarea punctelor tari și a limitelor, a ajuta la documentarea și monitorizarea progresului.
Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.