Bateria NEPSY II oferă o imagine completă asupra statutului neuropsihologic al copiilor și adolescenților, cu vârste cuprinse între 3 și 16 ani. NEPSY II este compus din șase domenii de evaluare: (1.) atenție și funcție executivă, (2) limbaj, (3) memorie și învățare, (4) senzoriomotor, (5) percepție socială, (6) procesare vizuospațială. În total, testul este compus din 32 teste care ajută în conturarea atât punctelor slabe (vulnerabilități), cât și punctelor tari (resurse). Aceste informații ajută la diagnosticarea precisă a unor probleme sau dificultăți, luarea unor decizii, și cel mai important, identificarea cauzelor care determină performanța scăzută a copilului pentru stabilirea unui plan de intervenție adaptat nevoilor copilului.
NEPSY II este singurul instrument care permite clinicienilor să realizeze o evaluarea specifică în funcție de particularitățile și nevoile copilului. Toate celelalte teste, inclusiv NEPSY I, obligă clinicianul să aplice anumite probe într-o anumită ordine. Această flexibilitate permite clinicianului să fie eficient și să stabilească protocolul de testare cel mai potrivit pentru copil în cel mai scurt timp posibil. Timpul de administrare variază de la 35 de minute la puțin peste 3 ore în funcție de complexitatea evaluării și de motivul pentru care părintele solicită această evaluare.
NEPSY II ajută la stabilirea unui diagnostic precis pentru tulburări ale copilăriei precum: ADHD (Tulburare cu deficit de atenție și hiperkinetism/impulsivitate), Tulburări instrumentale - Dislexie și Discalculie, Tulburări allimbajului, Autism și Sindromul Asperger, Traumatisme cranio-cerebrale, Tulburări emoționale, Deficit intelectual.
În același timp NEPSY II este potrivit în investigarea următoarelor tipuri de probleme: Atenție/Concentrare Management-ul comportamentului, Decalaje de învățare - Cititul, Decalaje de învățare - Matematica, Întârzieri/Tulburări de limbaj, Întârzieri/Tulburări perceptuale și/sau motorii, Decalaje sociale/interpersonale, Pregătirea pentru școală.
Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.