SCID-5 Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile din DSM-5

Descriere SCID-5

Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile din DSM-5 (SCID-5) este un ghid semistructurat de interviu pentru a stabili diagnosticele conform cu DSM-5

Într-un interviu semistructurat specialistul urmează o serie de întrebări prescrise care fac referire la criteriile de diagnostic pentru o anumită tulburare și intervievatorul poate adresa întrebări ulterioare, de clarificare, pentru a aduna suficiente informații și a stabili dacă ceea ce prezintă persoana îndeplinește criteriile de diagnostic conform DSM.

Instrumentul propune o serie de module pentru evaluare următoarelor tulburări.

Modulul A (Episoadele afective și tulburarea depresivă persistentă): Episod depresiv major, episod maniacal, episod hipomaniacal, tulburare depresivă persistentă

Modulul B (Simptome psihotice și simptome asociate): idei delirante, halucinații, discurs dezorganizat, comportament dezorganizat, comportament catatonic, simptome negative)

Modulul C (Diagnosticul diferențial al tulburărilor psihotice): schizofrenie, tulburare schizofreniformă, tulburarea schizoafectivă, tulburare delirantă, tulburare psihotică scurtă, altă tulburare psihotică specificată / nespecificată)

Modulul D (Diagnosticul diferențial al tulburărilor afective): tulburare bipolară I, tulburare bipolară II, altă tulburare bipolară specificată / nespecificată, tulburare bipolară secundară unei afecțiuni medicale tulburare bipolară indusă de substanțe / medicamente, tulburare depresivă majoră, altă tulburare depresivă specificată / nespecificată, tulburare depresivă secundară unei afecțiuni medicale, tulburare depresivă indusă de substanțe / medicamente.

Modulul E (Tulburările consumului de substanțe): tulburarea consumului de alcool, tulburarea consumului de sedative, hipnotice sau anxiolitice, tulburarea consumului de canabis, tulburarea consumului de substanțe stimulante, tulburarea consumului de substanțe opioide, tulburare consumului de fenciclidină și substanțe înrudite, tulburarea consulului altor substanțe halucinogene, tulburarea consumului de substanțe inhalante, tulburarea consumului altor substanțe (sau a unor substanțe necunoscute)

Modulul F (Tulburări anxioase): Tulburare de panică, agorafobia, tulburarea anxioasă socială, tulburarea anxioasă generalizată, tulburarea anxioasă secundară unei afecțiuni medicale, tulburarea anxioasă indusă de substanțe/ medicamente.

Modului G (Tulburarea obsesiv-compulsivă și tulburarea de stres post-traumatic): Tulburarea obsesiv-compulsivă, tulburarea obsesiv-compulsivă și alte tulburări înrudite induse de substanțe / medicamente, tulburare de stres posttraumatic

Modulul H: tulburare cu deficit de atenție / hiperactivitate

Modulul I (Screening al altor tulburări): Tulburare disforică premenstruală, fobie specifică, tulburarea anxioasă de separare, tulburare de colecționarism, tulburare dismorfică corporală, tricotilomanie - tulburarea de smulgere a părului, tulburarea de provocare a excoriațiilor - dermatilomanie, tulburare de insomnie, tulburare de hipersomnie, anorexia nervoasă, bulimia nervosă, tulburare de alimentație compulsivă, tulburare de aport alimentar de tip evitant/restrictiv, tulburare cu simptome somatice, tulburare nosofobică, tulburare explozivă intermitentă, jocul patologic de noroc.

Modulul J: tulburare de adaptare

Familia de teste SCID-5 conține:

  • SCID-V-CV Interviu structurat simptome clinice la adolescent
  • SCID-V-PD Interviu structurat tulburări de personalitate

Teste posibil similare:

Categorie
Interviu diagnostic
Vârstă
12-19 ani
Administrare
1 oră 30 min
Cost testare
350 lei

Psiholog Marana Matei

Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.

Marana Matei