Conners-3 este conceput pentru a evalua ADHD și cele mai frecvente probleme care apar deseori împreună (Tulburarea de Comportament, Tulburarea de Opozitie, Anxietatea sau Depresia). Atunci când este utilizat în combinație cu alte informații, rezultatele Conners 3 oferă informații valoroase pentru a ghida decizii de diagnostic.
Instrumentul este împărțit în mai multe categorii de scale și indicatori. Scalele de conținut indică potențiale probleme în arii specifice care se pot asocia cu anumite diagnostice. Scalele DSM oferă posibilitatea unei comparații ce are în vedere nivelul de dezvoltare al copilului și un scor ridicat indică prezența mai multor simptome ale unei tulburări decât este normal pentru această vârstă.
Scalele de Criteriu nu țin cont de vârsta copilului și sunt utilizate pentru a stabili prezența sau absența unor criterii de diagnostic conform DSM. Indicele 3AI indică cât de asemănător este copilul cu cei care primesc diagnosticul de ADHD. Indicele 3GI este un indicator al simptomatologiei generale, adică cât de afectat este copilul de problemele cu care se confruntă.
Conners 3 are trei versiuni. Versiunea Părinte oferă informații despre evaluarea părintelui asupra copilului. Versiunea Profesor surprinde comportamentul copilului în percepția profesorului și așa cum se manifestă în mediul școlar. Versiunea Autoevaluare oferă informații despre percepția copilului cu privire la propriul comportament și probleme sale.
Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.