Consultație pre-testare

Descriere Consultație pre-testare

Atunci când părinții nu au o recomandare de la medic sau un specialist pentru un anumit test, primul pas în evaluare este consilierea pre-testare. Scopul acestei consultații este de a înțelege nevoia de evaluare și preocupările părinților și a defini utilitatea procesului.

Familia și psihologul în urma consultație de pretestare ar trebui sa cunoască și să agreeze următoarele:

  • Dacă este necesar procesul
  • Dacă procesul este unul de screening sau de psihodiagnostic
  • Dacă la finalul procesului părinții doresc și un plan personalizat de intervenție (strategii și metode pentru a ameliora comportamentele îngrijorătoare)
  • Scopul și obiectivele evaluării
  • Care sunt probele care vor fi folosite pentru a atinge scopul
  • Durata estimativă a evaluării
  • Cine va fi implicat în procesul de evaluare
  • Care este costul estimativ al evaluări
  • Ce răspunsuri pot fi oferite în urma evaluării
  • Ce răspunsuri nu pot fi oferite în urma unui proces de evaluare
  • Utilitatea evaluării din perspectiva părintelui (cum va folosi părintele raportul)
  • Nivel de detaliu al raportului (exemplu 4 pag vs 30 pag) și timpul necesar de redactare după finalizarea ședințelor

După ce psihologul înțelege istoricul copilului, situația familiei, cât și comportamentul copilului din prezent, se clarifică scopul, se formulează obiectivele de testare și se aleg testele psihologice potrivite pentru copil.

În funcție de modul în care familia plănuiește să folosească raportul, procesul de evaluare poate avea următoarele scopuri atunci când raportul este folosit pentru:

  • Familia (părinți, îngrijitori): scopul este de a înțelege mai bine nevoile copilului și a adapta strategiile de parenting în funcție de modul copilului de a funcționa.
  • Specialiștii din domeniul sănătății emoționale (alți psihologi, psihoterapeuți): scopul este de a stabili obiectivele terapeutice și a monitoriza progresul intervenției psihologice.
  • Mediului școlar (cadre didactice, consilieri școlari): scopul este de a înțelege nevoie de diferențiere a procesului pedagogic.
  • Exam boards: scopul este de a obține pentru elevii înscriși în sistemele internaționale de învățământ adaptarea condițiilor de examen.
  • Specialiștii din domeniul medical (psihiatri, neurologi, nutriționiști etc.): scopul este de a asista diagnosticul diferențial.
  • Comisiile de evaluare clinică cu scopul de a stabili nivelul de dezvoltare, încadrarea în grad de handicap, obținerea certificatului CES.
  • Structurile judiciare: scopul este de a realiza o expertiză psihologică pentru obținerea custodiei, constatarea semnelor unui presupus abuzi, alienării parentale și alte situații cu implicații legale.

În funcție de nevoia și obiective de testare psihologul va stabili stilul potrivit de redactare a raportului și nivelul de detaliu necesar.

În urma acestei întâlniri părinții vor avea claritate asupra celor mai importante aspecte ce țin de procesul de evaluare psihologică.

În cazul în care familia își dorește stabilirea unui plan de tratament acest lucru este important de clarifiat de la început deoarece pentru trasarea unor strategii de intervenție nivelul de analiză este unul mult mai profund și consumator de timp și implicit va avea impact asupra costului și duratei procesului.

Familia de teste Consultație pre-testare conține:

  • Consiliere pre-testare

Teste posibil similare:

Categorie
Interviu
Vârstă
0-22 ani
Administrare
50 min
Cost testare
250 lei

Psiholog Marana Matei

Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.

Marana Matei