Psihodiagnostic tulburări de comportament alimentar

Descriere

Tulburările de comportament alimentar, precum anorexie, bulimie și mâncatul compulsiv, sunt afecțiuni psihologice care au ca element central comportamente alimentare disruptive.

Tulburările încep cu o preocupare excesivă, aproape obsesivă, pentru mâncare, greutatea corporală sau forma corpului. În cazuri avansate restricția severă a alimentelor, consumul de alimente impulsiv și comportamente de control alimentar (vărsăturile sau exercițiile excesive) provoacă consecințe grave asupra sănătății.

Tulburările de comportament alimentar au mai mult de-a face cu probleme interpersonale, stima de sine, prea mult și prea puțin control, imaginea corporală, emoții negative și intense, decât cu alimentele în sine.

Psihodiagnosticul tulburărilor alimentare implică investigarea cu atenție a criteriilor de diagnostic conform DSM-5, variabilele psihologice specifice tabloului clinic, evaluarea emoțională și a personalității.

În cadrul acestei evaluări, aplicăm următoarele teste:

  1. Interviu diagnostic:
  2. Evaluare comportamentală:
  3. Teste Millon:
  4. Evaluare clinică specifică:

Fiecare test este ca o piesă dintr-un puzzle complex. Pentru a trage concluzii corecte (valide) despre copil datele unei test trebuie puse împreună cu alte piese de puzzle precum: informațiile din interviu, descrierea clinică a tulburărilor (semne și simptome conform cu DSM), cu rezultatele altor probe psihologice cât și date culese din multiple surse.

Evaluări similare

Vârstă
13 - 19
Nr. ședințe
2 - 3
Teste aplicate
EDE, ASEBA, M-PACI, MACI, MCMI III, EDI 3, RISE
Raport
Complex
Plan
Nu
Cost
1000

Psiholog Marana Matei

Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.

Marana Matei