Motivație școlară și stil de învățare

Descriere

Motivația este strâns legată de performanța academică. O persoană cu un intelect mediu, dar cu o motivație puternică de a realiza poate avea un succes școlar mai mare decât cineva cu un intelect ridicat, dar cu o motivație scăzută.

Motivația școlară are legătură cu dorința copilului de a investi în procesul de învățare. Motivația poate fi influențată de cum se raportează copilul la succes și eșec și de modul în care mediul și adulții reacționează la copil când vine vorba de școală. Motivația va determina strategiile de învățare la care copilul apelează și cât perseverează în utilizarea lor, sau dacă și cât va procrastina.

Stilul elevului de învățare influențează modul în care învață, ia decizii, se motivează și se evaluează pe sine și pe ceilalți. Stilul de învățare poate fi evaluat cu testul Learning Style Inventory care are la bază modelul lui Jung de personalitate. Odată ce stilul de învățare este cunoscut, elevul și profesorii pot alege strategiile de învățare și predare potrivite felului copilului de a fi.

Nu există o soluție rapidă pentru creșterea motivației, dar o evaluare poate clarifica de unde să înceapă schimbarea. Pentru copii motivația școlară începe acasă cu relații sănătoase care stimulează dorința copilului de a se ridica la așteptările adulților. În același timp sunt necesare așteptări clare și rezonabile ale familiei pentru rezultatele școlare ale copilului în funcție de ceea ce poate el. În plus, înțelegerea stilului elevului ghidează personalizarea procesului de învățare pentru a crește motivația elevului.

În cadrul acestei evaluări, aplicăm următoarele teste:

  1. Interviu:
  2. Abilități școlare:

Fiecare test este ca o piesă dintr-un puzzle complex. Pentru a trage concluzii corecte (valide) despre copil datele unei test trebuie puse împreună cu alte piese de puzzle precum: informațiile din interviu, descrierea clinică a tulburărilor (semne și simptome conform cu DSM), cu rezultatele altor probe psihologice cât și date culese din multiple surse.

Evaluări similare

Vârstă
8 - 18
Nr. ședințe
1
Teste aplicate
Interviu inițial, LSI, SMALSI
Raport
Standard
Plan
Nu
Cost
600

Psiholog Marana Matei

Marana Matei este psihoterapeut și psiholog clinician și supervizor în psihologie clinică. A absolvit psihologia la University College London și mastere la Universitatea București și s-a specializat în calitate de coordonator nevoi educaționale speciale la Middlesex University London. Pe lângă vasta experiență de lucru cu copii și adolescenți în practica privată, a lucrat în sistemul educațional atât ca profesor, psiholog școlar și coordonator de proiecte. Mai multe detalii.

Marana Matei